top of page

במחשב שלי יש תמונה בה אני נתקל אחת לכמה שנים. זו תמונת סטילס שצולמה בשחור-לבן לפני כמעט 70 שנה ונראה בה נער, בין 15, אולי בן 16, עומד ומביט לכיוון הצלם. לפני כשנה השתמשתי באלגוריתם שצובע תמונות בשחור-לבן ומאז התמונה מציקה לי. האם כאשר אנחנו משתמשים בטכנולוגיות דיגיטליות שצובעות תמונות ישנות אנחנו מעירים אותן לחיים ומתקרבים אל המציאות שהתקיימה ברגע שבו התמונה צולמה, או שמא אנחנו דווקא מתרחקים ממנה?

קישורים:

התמונה: בשחור-לבן ובצבע
https://bit.ly/36vJj9v

היסטוריונים נגד צביעה ושדרוג סרטונים
https://www.wired.co.uk/article/history-colourisation-controversy

כמה מחשבות על סרטו של פיטר ג'קסון
https://www.newyorker.com/news/daily-comment/a-few-thoughts-on-the-authenticity-of-peter-jacksons-they-shall-not-grow-old

דוגמאות לצביעת סרטונים
https://analyticsindiamag.com/black-and-white-movies-coloured-by-ai/

כשצובעים סרטי מלחמה

הפודקאסט עושים טכנולוגיה עם ד"ר יובל דרור

במחשב שלי יש תמונה בה אני נתקל אחת לכמה שנים. זו תמונת סטילס שצולמה בשחור-לבן לפני כמעט 70 שנה ונראה בה נער, בין 15, אולי בן 16, עומד ומביט לכיוון הצלם. לפני כשנה השתמשתי באלגוריתם שצובע תמונות בשחור-לבן ומאז התמונה מציקה לי. האם כאשר אנחנו משתמשים בטכנולוגיות דיגיטליות שצובעות תמונות ישנות אנחנו מעירים אותן לחיים ומתקרבים אל המציאות שהתקיימה ברגע שבו התמונה צולמה, או שמא אנחנו דווקא מתרחקים ממנה?

כשצובעים סרטי מלחמה
00:00 / 01:04

קישורים:

התמונה: בשחור-לבן ובצבע
https://bit.ly/36vJj9v

היסטוריונים נגד צביעה ושדרוג סרטונים
https://www.wired.co.uk/article/history-colourisation-controversy

כמה מחשבות על סרטו של פיטר ג'קסון
https://www.newyorker.com/news/daily-comment/a-few-thoughts-on-the-authenticity-of-peter-jacksons-they-shall-not-grow-old

דוגמאות לצביעת סרטונים
https://analyticsindiamag.com/black-and-white-movies-coloured-by-ai/

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

חסויות הפרק

Image-empty-state.png
Image-empty-state.png
bottom of page